Ćwiczenia na nogi

Ćwiczenia na nogiJest wiele możliwości by wzmocnić nasze mięśnie w nogach. Najbardziej popularnym ćwiczeniem są przysiady. Działają one na łydki i uda. Często to ćwiczenie jest wykonywane niepoprawnie, co może prowadzić do kontuzji. Stopy należy rozstawić na szerokość biodra. Palce skierowane prosto. Podczas przysiadów kolana nie mogą przekroczyć linii palców. Im głębszy przysiad tym bardziej działamy na nasze mięśnie. Dla zaawansowanych polecane są przysiady z obciążeniem. Należy zacząć od małych ciężarów i z czasem zmieniać je na większe. Ćwiczenie, w którym można również posłużyć się obciążeniem, to wymachy nóg. Połóż się na boku. Nogę, którą dotykasz podłogi, zegnij lekko. Drugą unoś powoli w górę i kładź z powrotem na ziemie. Ćwiczenie powtórz na drugiej nodze. Pamiętaj, liczy się jakość zrobionego ćwiczenia, a nie ilość powtórzeń. Ćwicz 2/3 razy w tygodniu, by już wkrótce zobaczyć efekty. Mięśnie potrzebują czasu na regeneracje, dlatego po treningu zrób sobie dzień przerwy. Częstsze ćwiczenia mogą doprowadzić to kontuzji, zamiast do wymarzonego wyglądu.